Citation
Nur Fazliana Md Noh, . and Rashilah Mohamad, . and Sharifah Samsiah Mohamad, . Penerimaan dan kesanggupan membayar bar granola yang dibangunkan oleh MARDI. pp. 73-80. ISSN 1823-8149
Abstract
Penerimaan pengguna terhadap bar granola yang dibangunkan oleh MARDI telah dikaji di Lembah Klang melibatkan seramai 1 200 responden. Empat jenis bar granola telah dibangunkan dengan menggunakan kombinasi rosel dan badam kurma dan badam pisang dan badam serta kelapa dan badam. Hasil kajian menunjukkan pengguna menerima baik keempat-empat produk dengan keseluruhannya 69 menggemari keseluruhan atribut dan kurang 10 tidak menggemarinya. Pengguna paling mengemari bar granola kurma dan badam diikuti oleh pisang dan badam rosel dan badam dan yang paling kurang digemari ialah kelapa dan badam. Pengguna mempunyai persepsi yang bar granola MARDI sebagai produk standard dan dengan beratnya 22g/bar harga yang sanggup dibayar ialah RM1.40 berbanding dengan harga yang disyorkan iaitu RM2.00. Pengusaha perlu merangkakan strategi pemasaran yang paling berkesan bagi memasarkan bar granola yang dikuasai oleh syarikat tempatan dan antarabangsa.
Download File
Full text available from:
Official URL: http://etmr.mardi.gov.my/Content/ETMR%20Vol.9a%20(...
|
Abstract
Penerimaan pengguna terhadap bar granola yang dibangunkan oleh MARDI telah dikaji di Lembah Klang melibatkan seramai 1 200 responden. Empat jenis bar granola telah dibangunkan dengan menggunakan kombinasi rosel dan badam kurma dan badam pisang dan badam serta kelapa dan badam. Hasil kajian menunjukkan pengguna menerima baik keempat-empat produk dengan keseluruhannya 69 menggemari keseluruhan atribut dan kurang 10 tidak menggemarinya. Pengguna paling mengemari bar granola kurma dan badam diikuti oleh pisang dan badam rosel dan badam dan yang paling kurang digemari ialah kelapa dan badam. Pengguna mempunyai persepsi yang bar granola MARDI sebagai produk standard dan dengan beratnya 22g/bar harga yang sanggup dibayar ialah RM1.40 berbanding dengan harga yang disyorkan iaitu RM2.00. Pengusaha perlu merangkakan strategi pemasaran yang paling berkesan bagi memasarkan bar granola yang dikuasai oleh syarikat tempatan dan antarabangsa.
Additional Metadata
Item Type: | Article |
---|---|
AGROVOC Term: | Consumer preferences |
AGROVOC Term: | Consumer surveys |
AGROVOC Term: | Food products |
AGROVOC Term: | Snack foods |
AGROVOC Term: | Flavor |
AGROVOC Term: | Consumer response |
AGROVOC Term: | Perception |
AGROVOC Term: | Consumer prices |
AGROVOC Term: | Marketing strategy |
AGROVOC Term: | Advertising |
Depositing User: | Mr. AFANDI ABDUL MALEK |
Last Modified: | 24 Apr 2025 00:55 |
URI: | http://webagris.upm.edu.my/id/eprint/9706 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |